1: A sérülés megelőzési programban a sérülések típusaival ismerkedtünk meg. A már meglévő anatómiai ismeretekre alapozva, a megelőzés fontosságán túl kitértünk a segítségnyújtás lehetőségeire, módjaira is. Célom az volt, hogy a diákok legyenek képesek szituációs gyakorlatokban a megszerzett ismeretek alkalmazására. Ficam, rándulás, törés esetén a végtagok rögzítése. Eszméletvesztésnél stabil oldalfekvés alkalmazása.
2: A sérülés megelőzési program keretében a tantárgy alapú elsősegély nyújtási alapismeretekhez érkeztünk. Biológiához: a légutak, vérzések és az újraélesztés élettani hátteréről tanultak felelevenítése után a várható következményekről beszélgettünk. Kémiához kötöttük a vegyszerek okozta sérüléseket, a fizikához pedig az égések tartoztak. A megelőzés fontosságát kiemelve, gyakorlati feladatokat végeztek a diákok.
3: A sérülés megelőzési program egyik legérdekesebb programja volt, amikor szakképzett ember vezetésével ismerkedtünk meg a defibrillátorral, mint életmentő eszközzel. Illetve az újraélesztés módjával és hogyanjával. A mentőtiszt bemutatót tartott, majd a bátrabbak lehetőséget kaptak, hogy a tanult ismereteikről bizonyságot tehessenek. Néhány bordát ugyan eltörtünk, de a tanulók általi újraélesztés sikeres volt.
4: A sérülés megelőzési program keretében az időszakos vizsgálatok fontosságáról beszélgettünk. Célom az volt, hogy a tanulók ismerjék fel, illetve megismerjék az egyszerű alapvető vizsgálatok fontosságát. A vérnyomásmérővel megismerkedtünk és annak alkalmazását ki is próbáltuk. A vércukorszint mérő működési elvébe is betekintettünk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése